КП "Черкасиелектротранс” планує підвищити вартість проїзду в міських тролейбусах до 1 гривні. Тариф на проїзд у 80 копійок, який діє на сьогодні, для комунального підприємства збитковий. Тролейбусний парк закінчив 2009 рік зі збитками близько 5 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Департаменту економічної політики та розвитку Черкаського міськвиконкому Павло Карась. Привести тариф на проїзд у тролейбусі до рівня економічно обґрунтованого заважає проблема з погодженням тарифів, яка триває вже півтора роки. Адже, відповідно до нововведень у законодавстві, тепер погоджувати тариф на проїзд у тролейбусах має Міністерство житлово-комунального господарства України. – Ми відправляємо документи на Міністерство, нам відсилають їх назад. Мовляв, не надали весь пакет документів. І так повторюється вже кілька разів. При цьому чого саме не вистачає – не вказується, – розповідає Павло Карась. – Востаннє пакет документів повернули кілька днів тому зі "смішними” зауваженнями: там розділовий знак поставити, там прибрати. Хоча в цілому наче б то вони й не проти. Павло Карась зазначив, що через позицію Міністерства тролейбусний парк несе збитки. Подібна ситуація склалася майже в усіх комунальних підприємствах України. Тролейбусники деяких міст, щоб отримати погодження, розпочали безстрокові страйки. Акції непокори вже відбулися в Луцьку та Харкові. Доки триває процес погодження, виконавчий комітет вирішив ухвалити рішення про проведення процедури регуляторного акту щодо підвищення вартості проїзду до 1 гривні. Протягом місяця цей проект обговорюватиметься громадою міста. З якого числа підвищиться проїзд у тролейбусах поки що не відомо. Директор КП "Черкасиелектротранс” Олександр Іщук розповідає, що підвищення вартості проїзду передусім пов’язане з ростом цін на запасні частини. Зокрема, за останні півроку, наприклад, вартість шин зросла на 53,1%, запасних частин – на 30,5 %, контактний дріт виріс у ціні вдвічі. – Коли два роки тому міськвиконком затверджував проїзд на рівні 80 копійок, то й собівартість на перевезення одного пасажира складала таку ж суму. Нині через різкий ріст вартості на запасні частини і рівня заробітної плати беззбитковим тарифом для "Черкасиелектротрансу” є 1,1 грн. Це при тому, що зараз закладається тариф на рівні 1 гривні, – говорить Олександр Іщук. – Крім того, на стан розвитку підприємства впливає недостатнє фінансування з державного бюджету на відшкодування збитків від перевезення пільгових категорій громадян.
|