Черкаські комунальники випробовують сучасну технологію ремонту доріг. Цього разу прогрес торкнувся дрібного ямкового ремонту дорожнього полотна. Нова технологія дозволяє проводити профілактику і усувати дрібні пошкодження за лічені хвилини. Це дозволяє запобігати подальшому руйнуванню дороги. Американський агрегат, що виконує декілька функцій, вже виїхав на вулиці міста. Днями ремонтна бригада латала вулицю Канівську. За словами начальника управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку Олексія Леонова, сучасна технологія дозволить оперативно втручатися ще на перших етапах руйнування асфальту. Американська машина здатна усувати ями до 1,5 см глибини. У той час, як при традиційному ямковому ремонті (вирізанні асфальту фрезерною машиною) це зробити фактично неможливо. — Більше того, однією із переваг цієї техніки є те, що вона здатна працювати в умовах наближених до дощу. У той час, як при «старій» технології доводилося чекати, допоки закінчиться дощ чи підвезуть асфальт із заводу. Єдиний недолік цього агрегату: висока вартість складових. Адже, наприклад, кубовидний щебінь фірма-підрядник завозить з Гайворівського кар’єру, а спеціальну емульсію – з Києва. Це майже 200 км, — розповів Олексій Леонов. Ця технологія в Україні є експериментальною. Таких агрегатів в Україні – 4: два – в Києві, один – в Полтаві. У Черкасах подібна технологія ремонту дрібних ям застосовуватиметься лише на деяких вулицях, де профілактика ще є доречною. Американська машина виконує чотири функції: очищає ямку, ґрунтує бітумною емульсією, наносить ремонтну суміш і «припудрює» сухим щебенем. За словами Віктора Луценка, заступника генерального директора фірми-підрядника, ця технологія дозволяє вже за 15-20 хвилин відновити рух автотранспорту на відремонтованій ділянці дороги. На ремонт ямки, площею 1,5 на 2 м, витрачається до 5 хвилин. У той час, як при традиційному ремонті – година. Більше того, машину обслуговує лише три людини: водій і два дорожніх працівники. Це значно економить витрати на обслуговуючий персонал. Олексій Леонов розповів, що міська влада моніторитиме якість робіт. Якщо будуть виявлені недоліки, то фірма за свій кошт їх перероблятиме, як це сталося цього року на вул. Енгельса. Тоді одна із черкаських організацій, яка проводила там середній ремонт, вимушена була виправляти помилки і переукладати асфальт за власні гроші.
|