Реорганізація черкаських РЕУ, яку має намір найближчим часом провести міська влада Черкас, передбачає скорочення їхньої кількості з семи до трьох. Планується створити три ремонтно-експлуатаційні управління: Соснівське, Придніпровське та РЕУ мікрорайону «Митниця». За словами міського голови Сергія Одарича, реорганізація комунальних підприємств дозволить заощадити близько 300 тис. грн. на місяць лише по заробітній платі. Остаточне рішення 16 липня на своєму засіданні прийматиме міська рада. — Набагато легше утримувати трьох начальників РЕУ, ніж сімох, трьох головних бухгалтерів, ніж сімох, трьох секретарок, ніж сімох… Економічний ефект від скорочення РЕУ очевидний. Начальник РЕУ в середньому отримував у місяць 4,5 тисячі гривень заробітної плати. Помножити на чотири вивільнені посади і вийде 18 тисяч гривень економії щомісяця. Це фактично ремонт одного під’їзду чи облаштування двох невеличких дитячих майданчиків поблизу будинків, — зазначив Сергій Одарич. Він запевнив, що під час реорганізації жодна людина з робітничої ланки – двірники, слюсарі, пічники, електрики — не буде звільнена. Суттєвих скорочень зазнають виключно працівники апарату управління: начальники, заступники, головні інженери, секретарі, водії, кур’єри. Загалом за рахунок об’єднання РЕУ буде скорочено 88 осіб, 64 з яких працівники керівного складу (начальники РЕУ, заступники начальника, головні бухгалтери, економісти, 16 бухгалтерів, юрисконсульти, 21 виконавець робіт, менеджери з персоналу, секретарі) та 24 особи обслуговуючого персоналу (оператори комп’ютерного набору, кур’єри, прибиральниці службових приміщень, водії легкових автомобілів, комірники, спеціалісти, що приймають замовлення та інше). Оптимізація дозволить заощадити 298,9 тис грн. щомісяця на заробітній платі. За словами міського голови, це лише частина зекономлених витрат. Наразі прораховуються вивільнені кошти від використання чотирьох службових автомобілів. Однозначно зменшаться витрати на пальне, мобільний зв'язок, ремонт та утримання автотранспорту, канцтовари та інше. За його словами, для зручності людей, паспортистів залишать у «старих» адміністративних приміщеннях, які також перебуватимуть на балансі реорганізованих РЕУ. Техніку, яка нині перебуває на балансі усіх семи РЕУ, об’єднають. Частина автотранспорту, яка непридатна до експлуатації і на ремонт якої нині витрачаються великі кошти, буде продана з аукціону. Вивільнені, завдяки реорганізації, кошти будуть направлені на відновлення дитячих майданчиків у дворах будинків, а також на ремонт мереж у підвалах. З іншого боку реорганізація РЕУ дозволить зменшити тариф на квартплату в середньому на 5%. Сергій Одарич заявив, що жодна виробнича база «реорганізованих» РЕУ не буде продана. Вони залишаться на утриманні новоутворених комунальних підприємств. Адже кількість будинків, які обслуговуватимуть РЕУ після оптимізації, не зменшиться, а об’єми робіт залишаться на старому рівні. На його думку, інформацію про нібито продаж цих приміщень розповсюджують саме ті люди, які і мали їх «прибрати до рук» шляхом реорганізації комунальних РЕУ у підприємства трудового колективу. — Якщо переглянути установчі документи цих товариств з обмеженою відповідальністю, то там немає жодного двірника, слюсаря, електрика. Засновниками цих товариств є начальники, заступники, бухгалтера, економісти. Словом, уся керівна верхівка РЕУ. Фактично, ховаючись за спину трудового колективу, начальники чотирьох РЕУ вирішили утворити Товариства з обмеженою відповідальність. Тому усі ці заяви, що нібито влада намагається приватизувати РЕУ, нагадує мені прислів’я: «На крадієві і шапка горить». Усі їхні заяви, прес-конференції та мітинги — ніщо інше, як намагання залишитися в РЕУ і продовжувати «перекачувати» кошти, що сплачують черкасці у вигляді квартплати, на свої сімейні фірми, — заявив міський голова. Він повідомив, що установчі документи по всім чотирьом РЕУ готувалися однією особою — юристом фірми, яка довгий час співпрацювала з РЕУ, а нині, програвши тендер, займається нічим іншим, як «вставлянням палок у колеса» міській владі. У трьох Статутах товариств з обмеженою відповідальністю присутня типова помилка. Чомусь три РЕУ (№2, 7 та 5) мають намір взяти в оренду майновий комплекс РЕУ-5 (!!!). Статути підприємств і протоколи зборів трудових колективів є майже ідентичними: вони однакові за виключенням хіба що прізвищ. Реєстрував усі ці документи у міськвиконкомі представник приватної юридичної фірми. Ухвалу Соснівського районного суду м. Черкаси, якою «заборонялося Черкаській міській раді вчиняти будь-які дії щодо реорганізації КП «ВЖ РЕУ-1» до розгляду справи по суті», міський голова назвав «незрозумілою». Сергій Одарич наголосив, що позивач звертався до суду з одного питання, а ухвала видається — з іншого. — Зверніть увагу, хто подав позов до суду! Це 10 осіб — начальник РЕУ, головний бухгалтер, економіст, секретарка, заступники начальника, інженера. Це саме ті люди, які утворили товариство з обмеженою відповідальністю «Житлоексплуатація-Ж1» і мали намір взяти майновий комплекс комунального підприємства в оренду. Не трудовий колектив, а лише його двадцята частина. Засновником комунального підприємства РЕУ-1 (як, до речі, й інших РЕУ міста) є міська рада, яка представляє інтереси всього 300-тисячного міста. Суд, який мав би підтримати усю громаду міста, чомусь став на бік 10 осіб, — зазначив міський голова.
|